Wróć do strony głównej english versionpolish version
Wróć do strony głównej english versionpolish version

Potomkowie Mateusza Łozińskiego

(040; 18.04.2016; genealogia)

Rodzina Mateusza i Agnieszki Łozińskich zamieszkiwała województwa Łódźkie i Częstochowskie co najmniej od końca XVIII wieku... czytaj dalej...

Potomkowie Korczaków Konopnickich

(039; 13.03.2016; genealogia)

Pod koniec XVII wieku w Konopnicy (powiat Wieluński) zamieszkiwały conajmniej dwie rodziny Korczaków - rodzina Mateusza Korczaka i Jakóba Korczaka. czytaj dalej...

Potomkowie Niekrasiów i Niekraszów

(038; 24.07.2015; genealogia)

Przedstawiam wstępny zbiór informacji dotyczących genealogii dwóch rodzin Niekraszów i Niekrasiów z okolic Płocka/Sierpca/Rypina. czytaj dalej...

Gramps - import multimediów

(037; 08.09.2014; genealogia)

GEDCOM jest typowym formatem wymiany informacji o drzewach genealogicznych. Pliki *.GED są jednak tylko plikami tekstowymi i mogą pojawić się w nich odwołania do plików obrazów w internecie. Publikuję zatem plugin do najnowszej wersji programu Gramps 4.1 pozwalający automatycznie pobrać wszystkie obrazy z adresów internetowych do projektu drzewa. czytaj dalej...

Budowa drukarki 3D typu RepRap

(036; 20.12.2013; drukowanie 3d)

W lipcu miałem przyjemność złożyć swoją pierwszą drukarkę 3D. W treści artykułu prezentuję film time-lapse z budowy drukarki oraz specyfikację techniczną.
czytaj dalej...


Prototyp systemu wizyjnego

(035; 04.12.2012; processing, przetwarzanie obrazu)

Niniejszy artykuł przedstawia podstawy teoretyczne oraz zastosowanie analizy obrazu wideo na potrzeby prototypu systemu wizyjnego wspomagającego kierowcę w czasie prowadzenia pojazdu.
czytaj dalej...


Interaktywne symulacje i wizualizacje drgań


(034; 04.12.2012; blender, symulacja, burster, drgania, matplotlib)

Przedstawiam przykładowe realizacje symulacji i wizualizacji drgań układów mechanicznych wykonane w programie Blender oraz zaprogramowane w języku Python. Dzięki wtyczce Burster istnieje możliwość interaktywnego sterowania symulacją. czytaj dalej...

Udacity

(033; 25.11.2012; blender, symulacja)

Przedstawiam krótki raport z odbycia w tym roku dwóch darmowych kursów online ze strony Udacity.com. Blender został użyty tu do poprawienia efektów wizualizacji sterowania algorytmem PID.
czytaj dalej...


Webcam pulsometer

(032; 12.10.2012; processing, przetwarzanie obrazu)

Artykuł przedstawiający koncepcję pomiaru tętna z użyciem kamery internetowej.
czytaj dalej...


Burster - gry i nowości

(031; 11.08.2012; burster, blender)

Artykuł przedstawia podsumowanie dwu letniego czasu istnienia wtyczki Burster oraz dwie profesjonalne gry stworzone w Blenderze i wykorzystujące Burstera do grania online. Dodatkowo wspominam o artykule dla czasopisma blendercat.
czytaj dalej...

Burster 3D - tworzenie gier online

(030; 10.08.2012; burster, blender)

Zapraszam do przeczytania poradnika na temat zastosowania wtyczki Burster do publikacji online gier stworzonych w Blenderze:
Burster - publikacja online gier z Blendera

Aktualności

(10.08.2012; info)

Już w krótce kolejne projekty i artykuły, ale tymczasem następuje integracja subdomeny angielskojęzycznej z polskojęzyczną, aby porawić dostęp do pełnej treści strony (włącznie z wykrywaniem języka użytkownika).

Pomiar przyspieszenia - część 2

(029; 10.02.2012; arduino)

Wizualizacja pomiaru przyspieszenia z użyciem skryptu w języku Python. czytaj dalej...

Human Fractal

(028; 28.09.2011; processing)

Interaktywna instalacja bazująca na obrazie z kamery internetowej. czytaj dalej...

Arduino + Nokia 1100 LCD

(027; 15.04.2011; arduino)

Test sterowania wyświetlaczem LCD z Noki 1100 za pomocą Arduino. czytaj dalej...

Skaner 3D - wtyczka dla Blendera 2.5

(026; 23.01.2011; blender)

Koncepcja projektu wtyczki dla Blendera 2.5 pozwalającej przetworzyć obraz video w siatkę przestrzenną. czytaj dalej...

Burster Plugin - Blender w Twojej przeglądarce

(025; 31.10.2010; blender)

Dziś ma swoją premierę Burster - wtyczka do przeglądarek internetowych umożliwiająca uruchamianie grafiki 3D na stronach. Dzięki Bursterowi wielbiciele Blendera zyskali możliwość publikacji swoich gier, prezentacji i wizualizacji 3D tak samo łatwo, jak publikuje się zdjęcia lub filmy! czytaj dalej...

Aktualności

(01.10.2010; info)

Niech Was nie zmyli brak nowych wpisów od długiego czasu, gdyż czas ten nie poszedł na marne! Uzyskałem dyplom magistra inżyniera, rozpocząłem pracę związaną z programowaniem w C++ a w mojej głowie lista starych i nowych pomysłów, które są o krok od zrealizowania. Już niedługo (w tym roku) nie lada gratka dla użytkowników silnika gier Blendera, coś dla wielbicieli skanowania 3d i analizy obrazów oraz kolejna odsłona niniejszej witryny (pora wykorzystać dobrodziejstwa php+mysql). Życzę zatem dużej liczby pomysłów, czasu na rozwój twórczości własnej i płynącej z tego satysfakcji.

Skaner 3D

(024; 18.02.2010; blender)

Prototyp skanera 3D z użyciem aparatu cyfrowego, liniowego wskaźnika laserowego i Blendera. (aktualizacja 03.03.2010) więcej...

Tekstury sterowane prędkością

(023; 03.01.2010; blender)

Metoda zmieniania koloru obiektów w zależności od prędkości, w czasie symulacji z użyciem BGE. więcej...

Processing Syntax Highlighter

(022; 01.10.2009; processing)

Rozszerzenie możliwości skryptu wyróżniania kodów źródłowych na stronach www o język Processing. więcej...

Blender Springs and Dampers

(021; 29.09.2009; blender)

Rozszerzenie możliwości Blender Game Engine o wstawianie sprężyn i tłumików opartych o skrypty Python. więcej...

Blender Live Shapes 2

(020; 23.09.2009; blender)

Kolejna wersja systemu dynamicznie zmieniających się obiektów 3D z wykorzystaniem obrazu pobieranego na żywo z kamery internetowej. Tym razem implementacja obsługi kamery bezpośrednio w środowisku Blender'a. więcej...

Pomiar kąta

(019; 17.09.2009; arduino)

Opis metody pomiaru kąta obrotu z użyciem inkrementalnego czujnika optycznego oraz Arduino. więcej...

Blender Live Shapes

(018; 06.09.2009; blender, processing)

Koncepcja dynamicznie zmieniających się obiektów 3D z wykorzystaniem obrazu pobieranego na żywo z kamery internetowej. więcej...

Nowa szata graficzna

(06.09.2009; info)

Wreszcie po wielu godzinach walczenia z divami i nauce podstaw jQuery, nastała era nowe szaty graficznej mojej strony. Część starszych artykułów będzie przez jakiś czas dostępna tylko w formacie pdf, z racji konieczności przeniesienia ich treści do nowego szablonu.


Sztuczna inteligencja w Blenderze

(017; 27.08.2009; blender)

Przykład zastosowania silnika gry Blendera do stworzenia prostej symulacji walk robotów w czasie rzeczywistym. więcej...

Przechwytywanie obrazu

(016; 25.08.2009; processing)

Opis podstawowej metody przechwytywania obrazu z kamery internetowej do środowiska Processing. więcej...

Wirtualny port szeregowy

(015; 20.08.2009; arduino, processing, blender)

Opis sposobu tworzenia wirtualnych portów szeregowych w systemie Windows, oraz ich zastosowanie do wymiany danych między programami. więcej...

Pomiar odległości

(014; 12.08.2009; arduino, processing)

Opis koncepcji pomiaru odległości z zastosowaniem kamery internetowej i wskaźnika laserowego. Zbudowano działający prototypu. więcej...

Pomiar przyspieszenia

(013; 09.08.2009; arduino, processing, blender)

Opis zastosowania akcelerometru do pomiaru przyspieszenia. Sposób podłączenia do Arduino. Przesyłanie danych 10bitowych. Sterowanie obiektem 3D w czasie rzeczywistym z zastosowaniem akcelerometru. więcej...

Podstawy przetwarzania obrazu w środowisku Processing


(012; 06.08.2009; processing)

Postawy teorii koloru. Operacje na kolorach i zarządzanie obrazem w środowisku Processing. więcej...

Wiązania w Blender Game Engine

(011; 31.07.2009; blender)

Opis wiązań z przykładami zastosowania dla obiektów dynamicznych, na potrzeby silnika gry Blendera. więcej...

Arduino to Blender

(010; 28.07.2009; arduino, blender)

Idea sterowania wirtualnym środowiskiem 3D w czasie rzeczywistym z zastosowaniem komunikacji szeregowej oraz języka Python. więcej...

Oscyloskop wysokich częstotliwości

(009; 23.07.2009; arduino, processing)

Pomiar sygnałów z częstotliwością próbkowania do 7500Hz. więcej...

Analiza widmowa dźwięku

(008; 22.07.2009; processing)

O widmie sygnału. Przebieg czasowy dźwięku i jego widmo uzyskiwane w Processingu. więcej...

Oscyloskop

(007; 20.07.2009; arduino, processing)

Oscyloskop niskich częstotliwości. Pomiar napięcia: Arduino. Kreślenie wykresu: Processing. więcej...

Wstęp do Blender'a

(006; 16.07.2009; blender)

więcej...

Pomiar natężenia światła

(005; 15.07.2009; arduino, processing)

Fotorezystor + dzielnik napięcia + Arduino, komunikacja szeregowa, prezentacja danych w Processingu. więcej...

Prosty pomiar napięcia

(004; 12.07.2009; arduino)

więcej...

Wstęp do środowiska Processing

(003; 11.07.2009; processing)

więcej...

Wstęp do Arduino

(002; 11.07.2009; arduino)

więcej...

Początek

(001; 11.07.2009)

Witam! Nadszedł czas aby podzielić się własnymi doświadczeniami związanymi z szeroko pojętą tematyką inżynierską, zarówno w teorii, jak i praktyce. Jak to zwykle bywa, decyzja o założeniu strony podjęta została przeze mnie pod wpływem impulsu - szczególnego zainteresowania programowaniem mikrokontrolerów od około 3 miesięcy.

Na niniejszej stronie przedstawiać będę mniejsze lub większe projekty zawiązane z tematyką programowania, sterowania, elektroniki, pomiarów, a w późniejszym czasie mam nadzieję również zagadnienia symulacji, dynamiki, drgań, grafiki 3D...

Wszelkie uwagi odnośnie wyświetlania strony oraz jej treści proszę kierować na adres podany na podstronie 'o autorze'.


© Copyright Sebastian Korczak 2009 - 2020 english versionpolish version