(040; 18.04.2016; genealogia)
Rodzina Mateusza i Agnieszki Łozińskich zamieszkiwała województwa Łódźkie i Częstochowskie co najmniej od końca XVIII wieku...
czytaj dalej...
(039; 13.03.2016; genealogia)
Pod koniec XVII wieku w Konopnicy (powiat Wieluński) zamieszkiwały conajmniej dwie rodziny Korczaków - rodzina Mateusza Korczaka i Jakóba Korczaka.
czytaj dalej...
(038; 24.07.2015; genealogia)
Przedstawiam wstępny zbiór informacji dotyczących genealogii dwóch rodzin Niekraszów i Niekrasiów z okolic Płocka/Sierpca/Rypina.
czytaj dalej...
(037; 08.09.2014; genealogia)
GEDCOM jest typowym formatem wymiany informacji o drzewach genealogicznych. Pliki *.GED są jednak tylko
plikami tekstowymi i mogą pojawić się w nich odwołania do plików obrazów w internecie. Publikuję zatem
plugin do najnowszej wersji programu Gramps 4.1 pozwalający automatycznie pobrać wszystkie obrazy z
adresów internetowych do projektu drzewa.
czytaj dalej...
(036; 20.12.2013; drukowanie 3d)
W lipcu miałem przyjemność złożyć swoją pierwszą drukarkę 3D. W treści artykułu prezentuję film time-lapse z budowy drukarki oraz specyfikację techniczną.
czytaj dalej...
(035; 04.12.2012; processing, przetwarzanie obrazu)
Niniejszy artykuł przedstawia podstawy teoretyczne oraz zastosowanie analizy obrazu wideo na potrzeby prototypu systemu wizyjnego wspomagającego kierowcę w czasie prowadzenia pojazdu.
czytaj dalej...
(034; 04.12.2012; blender, symulacja, burster, drgania, matplotlib)
Przedstawiam przykładowe realizacje symulacji i wizualizacji drgań układów mechanicznych wykonane w programie Blender oraz zaprogramowane w języku Python. Dzięki wtyczce Burster istnieje możliwość interaktywnego sterowania symulacją.
czytaj dalej...
(033; 25.11.2012; blender, symulacja)
Przedstawiam krótki raport z odbycia w tym roku dwóch darmowych kursów online ze strony Udacity.com. Blender został użyty tu do poprawienia efektów wizualizacji sterowania algorytmem PID.
czytaj dalej...
(032; 12.10.2012; processing, przetwarzanie obrazu)
Artykuł przedstawiający koncepcję pomiaru tętna z użyciem kamery internetowej.
czytaj dalej...
(031; 11.08.2012; burster, blender)
Artykuł przedstawia podsumowanie dwu letniego czasu istnienia wtyczki Burster oraz
dwie profesjonalne gry stworzone w Blenderze i wykorzystujące Burstera do grania online. Dodatkowo
wspominam o artykule dla czasopisma blendercat.
czytaj dalej...
Burster 3D - tworzenie gier online
(030; 10.08.2012; burster, blender)
Zapraszam do przeczytania poradnika na temat zastosowania wtyczki Burster do publikacji online
gier stworzonych w Blenderze:
Burster - publikacja online gier z Blendera
Aktualności
(10.08.2012; info)
Już w krótce kolejne projekty i artykuły, ale tymczasem następuje integracja subdomeny angielskojęzycznej
z polskojęzyczną, aby porawić dostęp do pełnej treści strony (włącznie z wykrywaniem języka użytkownika).
(029; 10.02.2012; arduino)
Wizualizacja pomiaru przyspieszenia z użyciem skryptu w języku Python.
czytaj dalej...
(028; 28.09.2011; processing)
Interaktywna instalacja bazująca na obrazie z kamery internetowej.
czytaj dalej...
(027; 15.04.2011; arduino)
Test sterowania wyświetlaczem LCD z Noki 1100 za pomocą Arduino.
czytaj dalej...
(026; 23.01.2011; blender)
Koncepcja projektu wtyczki dla Blendera 2.5 pozwalającej przetworzyć obraz video w siatkę przestrzenną.
czytaj dalej...
(025; 31.10.2010; blender)
Dziś ma swoją premierę Burster - wtyczka do przeglądarek internetowych umożliwiająca uruchamianie grafiki 3D na stronach. Dzięki Bursterowi
wielbiciele Blendera zyskali możliwość publikacji swoich gier, prezentacji i wizualizacji 3D tak samo łatwo, jak publikuje się zdjęcia lub filmy!
czytaj dalej...
Aktualności
(01.10.2010; info)
Niech Was nie zmyli brak nowych wpisów od długiego czasu, gdyż czas ten nie poszedł na marne! Uzyskałem dyplom magistra inżyniera, rozpocząłem
pracę związaną z programowaniem w C++ a w mojej głowie lista starych i nowych pomysłów, które są o krok od zrealizowania. Już niedługo (w tym roku)
nie lada gratka dla użytkowników silnika gier Blendera, coś dla wielbicieli skanowania 3d i analizy obrazów oraz kolejna odsłona niniejszej
witryny (pora wykorzystać dobrodziejstwa php+mysql). Życzę zatem dużej liczby pomysłów, czasu na rozwój twórczości własnej i płynącej z tego satysfakcji.
(024; 18.02.2010; blender)
Prototyp skanera 3D z użyciem aparatu cyfrowego, liniowego wskaźnika laserowego i Blendera.
(aktualizacja 03.03.2010)
więcej...
(023; 03.01.2010; blender)
Metoda zmieniania koloru obiektów w zależności od prędkości, w czasie symulacji z użyciem BGE.
więcej...
(022; 01.10.2009; processing)
Rozszerzenie możliwości skryptu wyróżniania kodów źródłowych na stronach www o język Processing.
więcej...
(021; 29.09.2009; blender)
Rozszerzenie możliwości Blender Game Engine o wstawianie sprężyn i tłumików opartych o skrypty
Python.
więcej...
(020; 23.09.2009; blender)
Kolejna wersja systemu dynamicznie zmieniających się obiektów 3D z wykorzystaniem obrazu pobieranego na żywo z kamery internetowej. Tym razem implementacja obsługi kamery bezpośrednio w środowisku Blender'a.
więcej...
(019; 17.09.2009; arduino)
Opis metody pomiaru kąta obrotu z użyciem inkrementalnego czujnika optycznego oraz Arduino.
więcej...
(018; 06.09.2009; blender, processing)
Koncepcja dynamicznie zmieniających się obiektów 3D z wykorzystaniem obrazu pobieranego na żywo z kamery internetowej.
więcej...
Nowa szata graficzna
(06.09.2009; info)
Wreszcie po wielu godzinach walczenia z divami i nauce podstaw jQuery, nastała era nowe szaty graficznej mojej strony. Część starszych artykułów będzie przez jakiś czas dostępna tylko w formacie pdf, z racji konieczności przeniesienia ich treści do nowego szablonu.
(017; 27.08.2009; blender)
Przykład zastosowania silnika gry Blendera do stworzenia prostej symulacji walk robotów w czasie rzeczywistym.
więcej...
(016; 25.08.2009; processing)
Opis podstawowej metody przechwytywania obrazu z kamery internetowej do środowiska Processing.
więcej...
(015; 20.08.2009; arduino, processing, blender)
Opis sposobu tworzenia wirtualnych portów szeregowych w systemie Windows, oraz ich zastosowanie do wymiany danych między programami.
więcej...
(014; 12.08.2009; arduino, processing)
Opis koncepcji pomiaru odległości z zastosowaniem kamery internetowej i wskaźnika laserowego. Zbudowano działający prototypu.
więcej...
(013; 09.08.2009; arduino, processing, blender)
Opis zastosowania akcelerometru do pomiaru przyspieszenia. Sposób podłączenia do Arduino. Przesyłanie danych 10bitowych. Sterowanie obiektem 3D w czasie rzeczywistym z zastosowaniem akcelerometru.
więcej...
(012; 06.08.2009; processing)
Postawy teorii koloru. Operacje na kolorach i zarządzanie obrazem w środowisku Processing.
więcej...
(011; 31.07.2009; blender)
Opis wiązań z przykładami zastosowania dla obiektów dynamicznych, na potrzeby silnika gry Blendera.
więcej...
(010; 28.07.2009; arduino, blender)
Idea sterowania wirtualnym środowiskiem 3D w czasie rzeczywistym z zastosowaniem komunikacji szeregowej oraz języka Python.
więcej...
(009; 23.07.2009; arduino, processing)
Pomiar sygnałów z częstotliwością próbkowania do 7500Hz.
więcej...
(008; 22.07.2009; processing)
O widmie sygnału. Przebieg czasowy dźwięku i jego widmo uzyskiwane w Processingu.
więcej...
(007; 20.07.2009; arduino, processing)
Oscyloskop niskich częstotliwości. Pomiar napięcia: Arduino. Kreślenie wykresu: Processing.
więcej...
(005; 15.07.2009; arduino, processing)
Fotorezystor + dzielnik napięcia + Arduino, komunikacja szeregowa, prezentacja danych w Processingu.
więcej...
Początek
(001; 11.07.2009)
Witam! Nadszedł czas aby podzielić się własnymi doświadczeniami
związanymi z szeroko pojętą tematyką inżynierską, zarówno w teorii,
jak i praktyce. Jak to zwykle bywa, decyzja o założeniu strony podjęta
została przeze mnie pod wpływem impulsu - szczególnego zainteresowania
programowaniem mikrokontrolerów od około 3 miesięcy.
Na niniejszej stronie przedstawiać będę mniejsze lub większe projekty
zawiązane z tematyką programowania, sterowania, elektroniki, pomiarów,
a w późniejszym czasie mam nadzieję również zagadnienia symulacji,
dynamiki, drgań, grafiki 3D...
Wszelkie uwagi odnośnie wyświetlania strony oraz jej treści proszę
kierować na adres podany na podstronie 'o autorze'.