(034; 04.12.2012; blender, symulacja, burster, drgania, matplotlib)
Przedstawiam przykładowe realizacje symulacji i wizualizacji drgań układów mechanicznych wykonane w programie Blender oraz zaprogramowane w języku Python. Dzięki wtyczce Burster istnieje możliwość interaktywnego sterowania symulacją.
czytaj dalej...
(033; 25.11.2012; blender, symulacja)
Przedstawiam krótki raport z odbycia w tym roku dwóch darmowych kursów online ze strony Udacity.com. Blender został użyty tu do poprawienia efektów wizualizacji sterowania algorytmem PID.
czytaj dalej...
(031; 11.08.2012; burster, blender)
Artykuł przedstawia podsumowanie dwu letniego czasu istnienia wtyczki Burster oraz
dwie profesjonalne gry stworzone w Blenderze i wykorzystujące Burstera do grania online. Dodatkowo
wspominam o artykule dla czasopisma blendercat.
czytaj dalej...
Burster 3D - tworzenie gier online
(030; 10.08.2012; burster, blender)
Zapraszam do przeczytania poradnika na temat zastosowania wtyczki Burster do publikacji online
gier stworzonych w Blenderze:
Burster - publikacja online gier z Blendera
(026; 23.01.2011; blender)
Koncepcja projektu wtyczki dla Blendera 2.5 pozwalającej przetworzyć obraz video w siatkę przestrzenną.
czytaj dalej...
(025; 31.10.2010; blender)
Dziś ma swoją premierę Burster - wtyczka do przeglądarek internetowych umożliwiająca uruchamianie grafiki 3D na stronach. Dzięki Bursterowi
wielbiciele Blendera zyskali możliwość publikacji swoich gier, prezentacji i wizualizacji 3D tak samo łatwo, jak publikuje się zdjęcia lub filmy!
czytaj dalej...
(024; 18.02.2010; blender)
Prototyp skanera 3D z użyciem aparatu cyfrowego, liniowego wskaźnika laserowego i Blendera.
(aktualizacja 03.03.2010)
więcej...
(023; 03.01.2010; blender)
Metoda zmieniania koloru obiektów w zależności od prędkości, w czasie symulacji z użyciem BGE.
więcej...
(021; 29.09.2009; blender)
Rozszerzenie możliwości Blender Game Engine o wstawianie sprężyn i tłumików opartych o skrypty
Python.
więcej...
(020; 23.09.2009; blender)
Kolejna wersja systemu dynamicznie zmieniających się obiektów 3D z wykorzystaniem obrazu pobieranego na żywo z kamery internetowej. Tym razem implementacja obsługi kamery bezpośrednio w środowisku Blender'a.
więcej...
(018; 06.09.2009; blender, processing)
Koncepcja dynamicznie zmieniających się obiektów 3D z wykorzystaniem obrazu pobieranego na żywo z kamery internetowej.
więcej...
(017; 27.08.2009; blender)
Przykład zastosowania silnika gry Blendera do stworzenia prostej symulacji walk robotów w czasie rzeczywistym.
więcej...
(015; 20.08.2009; arduino, processing, blender)
Opis sposobu tworzenia wirtualnych portów szeregowych w systemie Windows, oraz ich zastosowanie do wymiany danych między programami.
więcej...
(013; 09.08.2009; arduino, processing, blender)
Opis zastosowania akcelerometru do pomiaru przyspieszenia. Sposób podłączenia do Arduino. Przesyłanie danych 10bitowych. Sterowanie obiektem 3D w czasie rzeczywistym z zastosowaniem akcelerometru.
więcej...
(011; 31.07.2009; blender)
Opis wiązań z przykładami zastosowania dla obiektów dynamicznych, na potrzeby silnika gry Blendera.
więcej...
(010; 28.07.2009; arduino, blender)
Idea sterowania wirtualnym środowiskiem 3D w czasie rzeczywistym z zastosowaniem komunikacji szeregowej oraz języka Python.
więcej...